Resmi Uzman Yanıtı9 ay önce
Merhaba Andi, harika bir soru, birçok doktor burada kafası karışıyor. AB vatandaşı olmayan doktorlar için en basit vize yolu hala Nitelikli Profesyonel Vizesi (§18b) veya AB Mavi Kartı (§18g), eğer diplomanız zaten tanınıyorsa ve somut bir iş teklifiniz varsa. Eğer değilse, genellikle §16d'ye bakarsınız - ya klasik Tanıma Vizesi ya da yeni Tanıma Ortaklığı. Klasik Tanıma Vizesi (§16d) geleneksel yoldur: Başvurmadan önce bir Defizitbescheid'e, genellikle de onaylanmış bir kurs kabulüne ihtiyacınız vardır ve tanıma aşamasındaki çalışma seçenekleriniz oldukça sınırlıdır (genellikle haftada 20 saate kadar). 2024 reformuyla tanıtılan Tanıma Ortaklığı (§16d Abs. 3) daha esnektir. Bir Defizitbescheid olmadan girebilirsiniz, çünkü Alman işvereniniz tanıma sürecini aktif olarak destekler. Bu, eksik yeterlilik adımlarını paralel olarak tamamlarken hemen denetim altında çalışmaya başlayabileceğiniz anlamına gelir. Özellikle tıp gibi kıt mesleklerde daha kolay ve daha hızlıdır. Bunların dışında, en az iki yıllık deneyime ve bir iş teklifine sahip hekimleri hedefleyen Deneyimli Çalışan Vizesi (§19c) de bulunmaktadır. Mavi Kart'tan daha düşük bir maaş eşiği (€43.470 in 2025) ile gelir ve maaşınız Mavi Kart seviyesine ulaşmıyorsa ancak diplomanız zaten tanınıyorsa iyi bir alternatif olabilir. Özetlemek gerekirse: Tamamen tanınıyorsanız Mavi Kart veya §18b, zaten bir Defizitbescheid'iniz varsa klasik §16d ve işveren desteğiyle doğrudan çalışmaya başlamak istiyorsanız yeni Tanıma Ortaklığı. Deneyimli Çalışan Vizesi, mesleki deneyime sahip ancak daha düşük maaşlı olanlar için ek bir seçenek olabilir. Tüm rotalarla ilgili ayrıntılar için kılavuzumuzu kontrol edebilirsiniz: Germany Visa for Physicians. Daha fazla sorunuz varsa, forumda sormaktan veya bana bir DM göndermekten çekinmeyin. Size yardımcı olmak için buradayız! En iyisi, Sophie